![]() |
|
|
|
#1 | link |
|
Senior Medlem
Ble medlem: Feb 2009
Sted: Hurum
Antall takk: 3
Takket 4 ganger i 4 innlegg
|
Siden Dykkeprat er et forum med høyere kvalitet, så bør også popcornet vi spiser ha høyere kvalitet enn det man har på andre fora. Popcornet man bruker på andre fora er enten kjøpt ferdig poppet (urk!) eller poppet i micro.
Oppskriften under er av en helt annen klasse, og kan ikke sammenlignes: Ingredienser: - Popcorn av beste kvalité - Maldonsalt - Kviteseid smør - Maisolje (eller annen matolje uten smak. Olivenolje er IKKE bra..) Fremgangsmåte 1. Ta en tykkbunnet stor kjele og ha et lag med maisolje i bunn. 2. Fyll bunnen i kjelen med popcorn 3. Sett på lokk (Gjerne glasslokk for å følge godt med på hva som skjer) 4. Sett plata på 70% av maks effekt. 4. Noen kjeler må ristes innimellom for at det ikke skal svi seg. En høykvalitets popcornkjele vil aldri svi popcornet. Svir det seg? Kjøp en ny kjele. 5. Når kjelen er 80% full tar du et par tynne flak med kviteseidsmør og smetter inn under lokket. 6. Pass på at smøret ikke smelter helt og begynner å svi seg i bunnen. 7. Hell popcornet i en vid bolle 8. Knus maldonsalt over popcornet (etter smak), og rist forsiktig på bollen for å få blandet det litt. 9. Sett deg i godstolen med PC'en på fanget og åpne "www.dykkeprat.no". ![]() ![]() Lykke til! ThomasPopcornkongen
|
|
|
#4 | link |
|
Senior Medlem
Sted: Oslo
Antall takk: 36
Takket 3 ganger i 3 innlegg
|
Thomas, Popcornkongen? Hva er det for slags tilsnikelse?
Det er en fin oppskrift du presenterer her, interessant at du har falt for Maldon-hypen. Det er jo som kjent bare sprøyt og vås at maldon på noe vis skal være et bedre salt enn ekte havsalt. Jeg vil også minne om at popcornbehov kan oppstå raskt. Det tar du ikke høyde for her. Det virker heller som om du mener Dykkeprat sine brukere kommer til å tilby popcorninformasjon og -diskusjoner hver gang du logger på. Om det er fordi du har et stort behov for popcorn, eller om det sier mest om din holdning til dette forumet, skal jeg ikke spekulere i. Men at du trekker micropop ned i søla, det skal jeg ikke ha noe av! Det er ingenting som gir en like rask tilfredsstillelse når noen helt uventet trekker en kanin opp av hetten og kjører igang med popcornstoff i en diskusjon. og når du da til slutt kommer subbende med det trege popcornet ditt, sitter vi andre - som faktisk forholder oss til at vi lever i 2009 og vet at microbølgene som varmer maten vår ikke gir økt kreftfare eller fører til mutasjoner hos fostre - og koser oss. Prøv dét med kviteseidsmøret og maldonsaltet ditt, din popcornsnobb! Kristian |
|
|
|
|
|
#5 | link |
|
Senior Medlem
|
Selvsagt er popcornmaskinen din godkjent, Espen!
Ikke bry deg om Thomas som prøver å gjøre popcorn til noe annet enn hva det er - han har åpenbart ikke filla peiling på hva han skriver om. Det er trist å se hans simple forsøk på å utnevne seg selv til "popcornkonge" etter å ha presentert en fremgangsmåte bare fiffen i Ullernåsen ville finne på å benytte seg av. Oppcorn må aldri forbindes med royalisme, ha det klart. Men det er sikkert åpenbart for slike labaner å forsøke å trekke bånd til kongehuset. Hva blir det neste? At Thomas er Dykkeprats svar på Ari Behn? Når skal det stoppe? Skal han ha popcornet sitt servert på sølvfat? Nei! Ikke fall for disse simple triksene! Popcorn av folket, for folket! Kristian |
|
|
|
|
|
#6 | link | ||
|
Senior Medlem
|
Sitat:
Sitat:
Her snakker vi om popcorn laget med kjærlighet og glede, ikke noe industriellt vissvass som er laget ved hjelp av microbølger og annet moderne vissvass. Vi prater om livskvalitet, kortreist popcorn, lavenergi-popcorn og god gammeldags smak - som ikke kan erstattes med mer moderne metoder. Eivind Hellstrøm ville, hvis han var død, snudd seg i graven av innlegget ditt!
|
|
|
|
#7 | link |
|
Senior Medlem
|
Og du kaller deg dykker, som trekker inn Eivind Hellstrøm, en fyr som ikke engang vet hvordan man skal åpne et kamskjell!
Ja, det viser jo bare saklighetsnivået ditt... Totalt bunnmål! Slow-food? Popcorn? Du skal vel kanskje ha det gjødslet av frittgående kuer også, nå? Og hva med miljøalibiet ditt? Kortreist popcorn? Fra norske drivhus? Er det dét vi vil bruke energien på? At du skal meske deg med "lavenergi-popcorn" (hvor har du dét fra?) på bekostning av alle oss andre? Fy skam, Thomas-phomas! |
|
|
|
|
|
#8 | link |
|
Senior Medlem
Sted: -
Antall takk: 14
|
Endelig en skikkelig krangletråd! Må se å få kjøpt meg en USB popcornmaskin til å koble inn på pc'en på jobben.
Sist endret av Kristo : 03-03-2009 kl 13:23 Årsak: Krangletråd i anførselstegn fjernet på oppfordring fra debattant. |
|
|
|
|
|
#9 | link | |
|
Senior Medlem
|
Om jeg hadde fått tak i popcorn gjødslet av frittgående kyr, så hadde jeg valgt det. Helst ville jeg nok spist popcorn fra mais som kommer fra kongsården på bygdøy - gjerne plukket av kongen selv. Ikke fordi det er finere, men fordi smaken rett og slett ikke kan sammenlignes med industrielt popcorn, fullt av tilsetningsstoffer og annet lurendreieri.
Det finnes også maisåkre i dette landet, der man kan produsere popcorn. Man MÅ på død og liv ikke dyrke dem i drivhus. Istedenfor å dyrke mais og gi som dyrefor, så kunne de heller ha laget høykvalitets popcorn av dette. Jeg gidder ikke å ta imot dritten fra en grandiosaspisende industrimat-entusiast som deg, Kristian. Dette er virkelig lavmål! Popcorn har alltid vært høykultur, og det skal være det i all fremtid! Ja til gourmet-popcorn. Nei til dårlige etterligninger! Sitat:
|
|
![]() |
| Merker |
| kviteseidsmør, maldon, popcorn |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|