Dykkeprat  

Gå Tilbake   Dykkeprat > Dykking > Utstyr

Utstyr All diskusjon om dykkeutstyr

Svar

Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-07-2010, 02:23   #1  | link 
Tacky
Junior Medlem

Ble medlem: Jul 2010
Sted: Oslo
Antall takk: 0
Takket 0 ganger i 0 innlegg
Standard Brukbart utstyr for fersk dykker...?

Har allerede postet dette på Dykkesiden (og Scubaboard) men kan vel legge ut samme remsa her også?

Hva synes dere om dette som en pakke? Kan avsløre at jeg er rimelig fersk (16 dykk), skal ta AOW snart, bruker masse luft og fortsatt sliter litt med oppdriftskontroll (men går fremover, sakte men sikker). Er opptatt av å ha bra utstyr fra starten.

Ventil: Aqualung Titan LX Supreme ACD
Octopus: Aqualung XLC
Vest: Aqualung Black Diamond (skal teste til uka, si gjerne fra om ting jeg bør være obs på. Har dykket med "vanlig" vest, SeaQuest Pro QD XLT og 10 L 300 bar flaske tidligere).
Tørrdraktt: Aqualung Northland (godt prøvd).
2x7 l 300 bar flaske

Pluss bly, kompass, vekt og ankellodd, hansker, trillebag, kniv og lykt. Tilsammen ca 26000, alt nytt.

Vurderer også å kjøpe noe superlett utstyr for å ha med meg når jeg reiser, på neste lønning... Dette er for dykking i Norge!

Hva synes dere folkens? For avansert, eller like greit å kjøpe noe sånt som dette med en gang?
Tacky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 09:21   #2  | link 
Mr. Hansen
Senior Medlem

Mr. Hansen sin avatar

Ble medlem: Mar 2009
Sted: Stavern
Antall takk: 24
Takket 15 ganger i 10 innlegg
Standard Sv: Brukbart utstyr for fersk dykker...?

Ta og ring dette tlf og be om en privat tilpassning time, 4101 2222 (FUE)
Dette mener jeg du ikke kommer til å angre på.

Mine 2 cents.

Dag
Mr. Hansen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 09:39   #3  | link 
Tokrika
Medlem

Tokrika sin avatar

Sted: oslo/Tromsø
Takket 2 ganger i 2 innlegg

^
| what he said. http://www.fue.no/fue_mambo/index.ph...7&cPath=30_154 <--- Sikkert mulig å få billigere (enn 28k+) komplett herifra dersom en gjør noen omrokkeringer og nedprioriteringer.
Tokrika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 18:08   #4  | link 
smejan
Medlem

smejan sin avatar

Ble medlem: Jul 2009
Sted: Oslo
Antall takk: 1
Takket 7 ganger i 5 innlegg

Også dropper du vest til fordel for f.eks. http://www.fue.no/fue_mambo/index.ph...roducts_id=143 eller http://www.fue.no/fue_mambo/index.ph...roducts_id=739
smejan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 19:15   #5  | link 
Meeko
Medlem

Meeko sin avatar

Ble medlem: Apr 2009
Sted: Bergen
Antall takk: 8
Takket 3 ganger i 3 innlegg
Standard

Har kjøpt seaskin-drakt, jeg. Dykket mye med de i DG, og var veldig fornøyd, så nå har både jeg, min kjære og hans bror kjøpt seaskin. Seaskin skreddersyr til en billig penge (rundt 6k, tror jeg det ble), og svarer greit på Mail. Dessverre er det en del som sier de har måttet purre litt på leveringen. Det gjorde vi også, men de dukket opp, og vi er fremdeles veldig fornøyd. Har til og med fått egen logo sydd på (laget en selv i ps). Syns også vinge fungerer bedre enn vest da jeg slet med å få ut luften i vesten på det første kurset og stort sett hele første dykkesommern. Er også mye lettere med blybelte enn det er å trykke blyet inn i lommene på de vestene jeg har prøvd. Har dessverre ikke noe greie på merker og priser der (med unntak av seaskin, der vi kjøpte drakt og hette), siden jeg selv ikke har skaffet fullt utstyr enda, og fortsatt må leie en del.
Meeko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-2010, 20:56   #6  | link 
Dykkerduden
Junior Medlem

Ble medlem: May 2009
Antall takk: 2
Takket 0 ganger i 0 innlegg

Bruker selv Black Diamond vest og er veldig førnøyd med den. Men jeg dykker med 10 300.
Er interessert i å høre hvordan den er med 2x7 300. Men tenk litt igjennom hva slags dykking du kommer til å drive med. Se hva slags utstyr de du kommer til å dykke med har.
Dykkerduden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-2010, 10:15   #7  | link 
vthise
Senior Medlem

vthise sin avatar

Sted: Stavanger
Antall takk: 30
Takket 7 ganger i 7 innlegg

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tacky Vis innlegg

Ventil: Aqualung Titan LX Supreme ACD
Octopus: Aqualung XLC
Et spørsmål som jeg ikke har adressert i svarene mine på DS, men som jeg lurer litt på. Hvorfor anbefaler butikken deg en dårligere ventil som backup? Er det for å presse pris, eller ligger det faglige anbefalinger bak en slik tanke?

Selv dykker jeg med identiske første og andretrinn. Apeks DS4 som førstetrinn og ATX50 (i dag heter de vel XTX?) som både hovedventil og backup (octopus). Mitt rasjonale for dette har vært at den dagen jeg virkelig skulle trenge å bruke backupen, så vil jeg at den skal være minst like god som hovedventilen. Dette var en tanke som ble formulert og effektuert lenge før jeg ble religiøs og joinet sekten.
Gammel 31-07-2010, 10:40   #8  | link 
Pattaya
Medlem

Pattaya sin avatar

Ble medlem: Apr 2010
Sted: Øksfjord
Takket en gang i et innlegg

Sitat:
Opprinnelig skrevet av vthise Vis innlegg
Et spørsmål som jeg ikke har adressert i svarene mine på DS, men som jeg lurer litt på. Hvorfor anbefaler butikken deg en dårligere ventil som backup? Er det for å presse pris, eller ligger det faglige anbefalinger bak en slik tanke?

Selv dykker jeg med identiske første og andretrinn. Apeks DS4 som førstetrinn og ATX50 (i dag heter de vel XTX?) som både hovedventil og backup (octopus). Mitt rasjonale for dette har vært at den dagen jeg virkelig skulle trenge å bruke backupen, så vil jeg at den skal være minst like god som hovedventilen. Dette var en tanke som ble formulert og effektuert lenge før jeg ble religiøs og joinet sekten.
Tenkte likt da jeg kjøpte. Ble derfor Mares Octopus Proton Metal og Mares Proton Metal.
Pattaya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke poste nye tråder
Du kan ikke poste svar
Du kan ikke poste vedlegg
Du kan ikke redigere dine innlegg

BB code er
Smilies er
[IMG] kode er
HTML kode er Av

Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Nå er klokken 22:29.

Design by: vBulletin Skins Zone
Drevet av: vBulletin versjon 3.8.4
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.